Matahariku

Matahariku ~ let's visit my blog http://www.cuya193.blogspot.com

Isnin, 6 Jun 2011

andai ku tahu...



today Monday..working like a normal days..dh balik dh pun. ermm..now I feeling sooo uncomfortable..not sure why..maybe cause felt not well. hmmm..actually my health is not so good for this few days... "jiwa kacau" lar.. suddenly I always remember about "DIE". knp ha? hmmm..when I thinking about this, I'm feel sooo scared. knp lak tetiba aku terfikir pasal mati ni?..citernye mcm ni, recently my uncle sesak nafas, not sure heart attack or what.. and I'm is responsbile bring him to the hospital. sepanjang perjalanan ke hospital, x dpt bygkan what i feel that time..sedih ade, takut ade..masa tu aku tgk uncle aku dh betul2 sakit..smpai dah mengucap syahadah..my autie kt belakang pun dh nangis2..fuuhh..berderau darah aku bila alami situasi cam tu..maklum la this is first time aku tgk keadaan cam ni..

now my uncle admitted at ICU..time melawat dia kt hospital, ade gak intai2 kat dlm wad tu..mcm2 patient aku tgk dlm wad tu, pilu rasanyer hati..ade yg kritikal pun ade..rasanye mcm dh nyawa dihujung tanduk jer..insaf aku tgk..

If let say la kan, Allah will take my life NOW!..dan aku selalu terfikir, did myself is ready for it?..cukup ke amal aku selama nie?..bila fikir sedalam2 nye,mmg rasa takutkan..rasanya byk lg perkara2 baik yg kita lum pernah buat kt dunia nie..

as human, i always try do the best thing to myself ,my family, my all freinds. that why aku selalu cuba jaga hati & perasaan org di sekeliling aku..cuba buat yg terbaik tuk semua org & tuk diri aku sendiri..always remember Allah, always pray to HIM, minta petunjuk & hidayah dan diberi kebahagiaan dlm hidup.. tp aku cuma manusia biasa, x mampu nak lakukan semua tu dgn sempurna..nama pun dh manusia no body perfect right?..but i will try my best to become a perefect human..

"Andai ku tahu kapan tiba ajalku..ku akan memohon Tuhan kan pjg kan umur ku"

hmm..k lah..stop dulu la smpai sini, c u in next blog.., jom kita hayati lagu nie..sooo..touching & meaningfull tau..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan