Matahariku

Matahariku ~ let's visit my blog http://www.cuya193.blogspot.com

Rabu, 25 Mei 2011

nk melaram? ape salah nye...




Salam semua...hari ni aku nk citer sikit pasal MELARAM...ape tu melaram? melaram tu maksudnyer suka pakai baju cantik2,mekap tebal2, pakai aksesori lebih2..ermmm, lebih kurang cam tu la maksudnya kot. selalunye melaram ni mesti dikaitkan ngan kaum hawa,kenapa eik?..sbb wanita ni suka kelihatan cantik bergaya kot..kalau lelaki melaram, uish..x tau nk bayangkan cam ner..mungkin dh boleh dikategorikan mcm nyah kot..he3...

salah ke kalau kita melaram? dlm Islam, mmg x digalakkan sgt la kan..kiranyer mcm nk tunjuk2 kt depan org yg kita nie vogue? cantik? sentiasa nk lebih dari org lain?..hmmm..mmg betul la tu..tp kalau melaram sikit2 x pe kot..he3..ye la, kita sebagai kaum pompuan ni kena la jaga personaliti kita kan, x kan nk nmpak serabai je,wat malu kaum jer..ha..ha..ha..bg pendapat aku la, kalau kita nk melawa sikit ape salahnyer..bg wanita yg lum berkawin, kalau melaram tu mesti la tuk cari pakwe or calon suami..mesti la nk kena nmpak bergaya kan..klau " selebet" je x de sape yg nk pandang..hu3..tp kalau org yg dh jd isteri org mcm aku nie mcmmana lak? x bolh ke melaram?..takut gak nanti suami cemburu lak kan..apehal lak bini aku ni melaram jer, ade ape2 ke..ha..ha..sape nk jwb?..

ape pun, aku admit la aku ni jenis yg suka melaram sikit2..eh! bukan melaram la, kira melawa kan diri sikit2 jer..bukan tuk sape2..tuk suami juga kan...nti kalau org tgk kita serabai jer, takut org kata "bini sape la tu ye, selekeh je" ha..ha..suami gak yg dpt tempiasnyer..tu yg blh jd laki cari lain tu..he3..

So, just to remind to all my freinds & also to myself..JAGA PENAMPILAN DIRI & KEPERIBADIAN KITA yer..renung2 kan & selamat MELARAM...can cin cau!!1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan