Matahariku

Matahariku ~ let's visit my blog http://www.cuya193.blogspot.com

Selasa, 24 Mei 2011

nk citer pasal facebook...


Facebook or pesbuk?..he..he..skrg ni org2 kite sume dh jadi kaki pesbuk..x kira la budak sek ke, budak2 U ke, bini org, laki org, mak org, bpk org, org2..semua la..kira skrg ni dh masuk zmn canggih & berteknologi..rsnyer sms pun dh x laku kot skrg nie..he3..ape2 status ke msj ke leh tulis dlm pesbuk..

tp pesbuk nie ade gak baik buruk nyer...contohnyer pesbuk ni blh erat kan lg hubungan keluarga & kwn2..boleh share ape pun dgn sume org..nk luahkan perasaan mrh, suka, geram,syg,benci,meluat & mcm2 lg lah..yg best nye klu dpt cari balik kwn2 yg dh lama menghilang & lama x jumpa..dlm pesbuk ni la kita leh tau ape perkembangan terkini kwn2, leh share photo2 kenangan, posing2..ha..ha..I LIKE...dan lg satu, dlm melalui pesbuk kita leh wat iklan tuk bisness, leh jual mcm2, tudung, baju, beg..hmm..mcm2 lg la,so x pyh la kita susah2 g shoping kt luar tu..dok depan PC,ha pilih jer yg mana berkenan, pas tu wat pyment,esok lusa dh smpai order kt umah..contohnyer mcm aku la..skrg nie tgh gila tgk iklan kt pesbuk..geraammm..mcm2 ade,rambang lak mata nie..sume2 nk beli..hu3...

tp pesbuk ni tang yg aku tak brp berkenan, bila ade org yg suke slh gunakan pesbuk tuk kepentingan diri sendiri..contohnye create pesbuk palsu, pas tu add org sana sini,yg x kenal pun dia add. tu x kisah la..tp yg aku x brp berkenan bila ade sesetengah org tu update status yg x berfaedah, upload gmbar prono sana sini, kan x elok tuk kesihatan he3..lg satu yg elok pesbuk ni kdg2 wat kite lalai..lalai kt office kt umah..klau kt office sehari x buka pesbuk x sah, so leh ganggu tumpuan keje kite kt office (slh sorg nyer adalah AKU)..he2..kt umah pun cam tu, asyik delay je wat keje umah, padahal kain baju dh melambai2 minta dilipat..tp..ah, nanti la, aku nk update status jap..padahal, kata sekejap bila dh mengadap PC tahan lak layan smpai ngantuk hu3...

ape2 pun bg aku pesbuk ni mmg best, cuma kita je yg kena pandai bahagi masa & pandai jaga diri kita..maksud aku JAGA DIRI kite tu, elakkan la kita tulis status yg blh singgung hati & perasaan org yg baca status kite, apetah lg bab komen mengomen nie...mentang2 la x nmpak muka, komen sedap ikut tangan jer..so, klau aku ade x terperasan teringung mana2 pihak atau terkomen lebih2 i want to say SORRY..kdg2 kita x perasan, main sedap ikut tgn je menulis smpi x perasan..

So...heppy Pesbuk ya....kite enjoy!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan